dimecres, 26 de juliol del 1978

Vacances d'estiu 1978 (2) - Ordesa i Vallhibierna

Sortida d'estiu a Ordesa i Vallhibierna els dies 22 al 26 de juliol.

Itinerari:
Dies 22: En Gabí i jo sortim amb el R5 cap a Ordesa, on arribem després de dinar, deixem el cotxe, agafem el material i anem cap amunt. El paisatge es magnific, el bosc, els salts d'aigua, el riu, les grades de Soaso.
Arribem a la "Cola de Caballo" i pugem per las "Clavijas de Soaso" fins al Refugi de Goriz; plantem la tenda i anem a dormir.

Dia 23: L'endemà, a les 8h, sortim per a fer el Mont Perdut (3.355m) que fem al cap de 3,5h després de sortir. Estic al meu primer 3.000 i sobre del tercer cim del Pirineu. Baixem cap el Coll del Cilindro (no el fem) i baixem cap el refugi de Goriz, desparem la tenda i baixem a buscar el cotxe (en Gabi no es vol quedar més aquí). Anem cap a Benasque, es fa de nit pel camí i dormim en un prat passat Benasc.

Dia 24: L'endemà ens dediquem a anar als Banys de Benasque i a dinar a la Fonda Barrabes. A la tarda pugem al campament de l'AEM a Vallhibierna on trobem als Baró, Mir, Granell, etc.. Per la nit hi ha gresca celebrant els nostres primers 3.000.

Dia 25: Sortim tard per a fer el Vallhibierna (3.067m). Pugem la pleta de llassos, flanquegem un glaciar i entrem en una canal de neu molt dura, sortim per l'esquerra a l'aresta de rocam podrit però molt fàcil, una vertadera tartera; al cap de 3 hores som dalt del Vallhibierna (el meu segon 3.000) i pel Pas de Cavall (II), sense encordar per un pas aeri d'uns 50 m. Som a dalt del Culebras (3.062m i el meu 3r 3.000).

Baixem, per pales de neu molt verticals, cap el Coll de Culebras. Faig una relliscada de 200m, segueixo molt nerviós (davant nostre baixen a un noi ferit, almenys veig sang a les pedres del camí), més avall en una pala de neu caic malament = esquinç del peu esquerra. Baixo fent "culwagen" assegurat per en Gabi. Tardo en baixar 6 hores. El campament l'han plegat, i ja no hi queda ningú. Baixem a Benasc.

Dia 26: S'han acabat les vacances tornem a Barcelona.